Promocja w sieci – jakie są jej rodzaje?

Internet współcześnie jest bardzo powszechnie dostępny. Wydaje się, że każdy obywatel naszego kraju ma dostęp do sprawnie działającego łącza po tak zwanym „kablu”. Światłowody oplatają całą Polskę, co umożliwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Stale rosnącą popularność zdobywa również Internet mobilny, a to za pomocą coraz liczniejszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów, czy tabletów. Tak duża liczba Polaków korzystających z Internetu nie mogła przejść niezauważona – spółki już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego stulecia.

Przyjrzyjmy się zatem jakie formy reklamy w sieci można rozróżnić. Zacząć musimy od projektowania witryn www. Tego typu strony to strony wizytówki firmowe – które zawierają takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy dokładnie przedstawiają ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Strony firmowe mają także podstronę „O nas”, który informuje klientów o historii firmy. Inne typy stron internetowych to przykładowo portale internetowe – tych ciągle przybywa. Pierwszą formą promowania się w sieci są banery reklamowe. Banery takie widoczne są na witrynach www w różnych jej częściach – na górze, z boku lub na dole strony. Obecnie banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, ale często ciekawe materiały wideo, które prezentują ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne rodzaje reklamy w sieci to reklama w Google. Tutaj możemy wyróżnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są przykładowo w wyszukiwarce czy także pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Z Google korzysta każdy – więc warto się tam zareklamować! Ile kosztuje taka reklama? To wszystko zależy od sposobów promocji, branży oraz konkurencji. Jeśli chcemy zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych , wydaje się że najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą oraz zrobią to najlepiej. Szczególnie, iż wyszukiwarki internetowe cały czas się zmieniają. Musimy o tym pamiętać.

Reklama w sieci to również portale społecznościowe. Tutaj rozróżnijmy dwa podstawowe serwisy: Facebook a także YouTube. Konto na Facebook ma niemalże każdy, można tam się promować przez prowadzenie fanpage, a poza tym płacąc za reklamy. Promujemy firmy, marki, czy chociażby organizowane cyklicznie oraz regularnie wydarzenia. Za pomocą wielu opcji reklam mamy możliwość trafić z przekazem do wybranej grupy klientów, to bardzo istotne. YouTube to natomiast materiały wideo – możemy zaprojektować reklamę i umieścić ją następnie na tym serwisie. Czy jest to skomplikowane? Odpowiedź jest twierdząca – dlatego opłaca się zaufać profesjonalistom oraz stworzyć idealnie przygotowany materiał video. Na YouTube można prowadzić swoje kanały oraz z tego zarabiać – zobaczmy jak popularni są youtuberzy, jak przykładowo znany na całym świecie SA Wardęga.

Widzimy więc wyjątkowo jasno, iż wariantów na promocję w Internecie jest wiele. Oprócz tych zaprezentowanych oraz opisanych wyżej wymienić możemy również reklamę na Twitterze (portal mikroblogowy), pisanie artykułów, a także postów sponsorowanych. Publikujemy je na popularnych portalach internetowych i na konkretnych blogach, pasujących do nas tematem. Jeśli planujemy zainwestować w reklamę internetową, należy zaplanować właściwą strategię. Zastanówmy się jakim budżetem dysponujemy, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeżeli mamy kłopot udajmy się do agencji reklamy, które wiedzą jak promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz idealna forma promocji, która umożliwi nam obniżenie kosztów i skupić się na prowadzeniu firmy – a więc na tym, na czym każdy przedsiębiorca z całą pewnością zna się najlepiej.

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Strony

Szukaj

Kategorie